ENTREVISTA AMB ...... ALMUDENA MARCOS

Avui entrevistem a Almudena Marcos (21/09/1974) una atleta d’Agramunt de l'equip StargardtGo.
A més de ser una coach fantàstica per a esportistes que comencen i una corredora de primer ordre, l’Almudena és també una gran nedadora. 


Aquests dies tot l’equip StargardtGo ens sentim molt feliços de que hagi assolit el seu darrer repte amb molt d’èxit:  ha estat campiona en la seva categoria de la X Edició Radikal Mar Brava que es va disputar a Calella de Palafrugell el passat 13 d’octubre. La distància d’aquesta cursa va ser de 3.500 metres a mar obert amb sortida de les Illes Formigues i tornada a la platja.


L’Almudena ens rep a casa seva, en un espai deliciós acompanyada de la seva filla.

1.-Almudena, des de quan practiques la natació?
De petita, cap als 5 -  6 anys, amb el Club Natació Agramunt tenint d’entrenador el Ricard Burballa. Gràcies a aquesta entitat vaig rebre una beca per anar al Centre de Natació de Lleida on hi vaig estar durant dos anys entrenant sis hores diàries. Això em va  permetre aprendre la disciplina a fons.
Posteriorment vaig deixar la natació i als 40 anys vaig tornar a entrenar. Actualment faig dos entrenaments per  setmana a la piscina coberta de Cervera i continuo aprenent de forma autodidacta.
Fa un any vaig decidir llençar-me al mar i començar a participar en travesses en aigües obertes.
2.-A quantes competicions en aigües obertes has participat?
En tres competicions, fent podi en les tres:
-      - Neda el Mónq ue es va disputar a la Mar Vella de Barcelona  (2ª de la general)
-      - V Milla Marina de Cambrils (3era de la meva categoria)
-      - X Edició de Radikal Mar Brava (1era de la meva categoria)


3.- Com hem dit, a part de nedar una altra de les seves passions és el córrer. Quines són les curses que més destacaries?
Estic contenta de les Mitges Maratons: Barcelona (febrer- 2016), Madrid (abril – 2017) i la Behobia San Sebastian (novembre – 2017), en les que he participat . 
Ara, el proper repte que més il·lusió em faria assolir és participar el proper any en una aqüatló:  2 km nedant i 12 km corrent. Gairebé res!


4.-Què t’agrada més nedar o córrer?
Sens dubte nedar
5.-Alguna especialitat en concret?
Practico una mica de tot, però habitualment el Crowl.
6.-Per què t’agrada competir?
Per la satisfacció personal que em genera
7.-A la teva família hi ha més nedadors? O corredors?
Nedadors no, però corredors sí. El Joan, el meu marit; i el Raül, el meu germà, també són corredors.
8.-Què en penses del grup StargardtGo que s’ha creat a Agramunt?
S’ha construït com una colla d’amics al qui els hi agrada fer esport i tots aportem el nostre granet de sorra. Bici, nedar, córrer ..... totes les disciplines hi tenen cabuda
9.-I de l’experiència com a coach preparant atletes per la I Cursa Solidària StargardtGo que ens dius?
M’ha agradat molt. He aportat el que sé, les persones participants contentes i estic contenta de que haguem aconseguit que algunes d’elles continuïn corrent.
10.-Per practicar un esport amb la intensitat amb la que tu ho fas, cal tenir una mentalitat especial?
Cal aconseguir un bon conjunt cervell – cos. El que és important és pensar que “si un es proposa una cosa, ho pot aconseguir”.

Ha estat una estona molt agradable la que he passat amb l’Almudena i la seva filla. Les galetes amb xocolata que m’ha ofert han estat una delicadesa irresistible que encara han fet, si és possible, més entranyable l’estona de conversa.

Gràcies Almudena i molt d’èxit!


Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

PRIMERS COL.LABORADORS

INSCRIPCIONS OBERTES